Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Natalie Johansson - 21 augusti 2008 19:23

Jahaja, nu sitter jag i min brors rum med Johanna. Hon spelar SIMS på den fasta datorn och kommer till 100% be om att få låna med sig SIMSet hem ikväll, haha, hon kommer att bli en sådan nörd.


Mitt oerhört intressanta liv började idag med att städerskan inte kom, men det vet ni ju redan, fast hon ringde senare under dagen och sa att hon hade blivit sjuk men att hon kommer imorgon vid lunchtid, så det var väl okej, för då får jag väckning imorgon istället. Jag ska dock in till stan imorgon och åker säkert innan hon hinner komma, men det återstår att se.

Jag åt frukost och tittade på Ellen, Ellen och Christine, haha, men sedan klarnade det upp på himlen så det blev  att jag gick ut och sprang i det sköna vädret- faktiskt! Tur var väl det, att jag sprang såpass tidigt alltså, för det såg ut som om det skulle bli någon slags "bana" på spåret idag och jag antar att det har varit en massa småbarn där hela eftermiddagen.


Jag kom hem och satte mig vid köksbordet med en kniv och ett äpple som jag tuggade i mig samtidigt som jag chit-chatade lite med min bror och hans vänner- JAG VET, JAG HAR INGET LIV.


Katarina och Charlotte har varit i skolan idag, Emma i Sexdrega hos sin farmor och farfar och Åsa på Marstrand, så fram till att Johanna kom inspringandes genom dörren, fullkomligt anfått för att ha gått så mycket som 70 meter från bussen, var jag ensam i min lilla "funderarvärld". Tack och lov för att vi inte är släkt!


Imorgon blir det stan med Emma för att handla lite grejer, framför allt en födelsedagspresent till Therese som fyllde 18 igår och senare på kvällen blir det middag hos henne med lite gamla barndomsvänner :). Mysigt.


Ikväll tittar förhoppningsvis Katarina och Charlotte in hos mig, och även Emma om hon inte kommer hem alldeles för sent. :) mysigt det med.


3 dagar kvar till skolstart..... usch.


Nu ska jag visa Johanna hur SIMS verkligen ska gå till.

Sköt om er tills vidare-


Stay alive

Av Natalie Johansson - 21 augusti 2008 12:45

Har precis vaknat och klockan är kvart i ett. Det är något som inte stämmer. Städerskan skulle kommit vid 8-tiden idag men hon kom inte, hmm... Jag hade tänkt att hon skulle väcka mig så att jag ställde tillbaka dygnet lite innan skolan började, men nähä, den tanken hade inte hon.

Jag måste ut och gå, äta lite frukost och sedan kommer Johanna, hon vill baka något onyttigt och se på en romantisk komedi, men jag vill äta popcorn och se på en skräckis! Men Johanna är lik sin far, båda ser inga skräckfilmer, haha, så mesigt, så mesigt.


När det är sommarlov ska man vara ute i det fina vädret och sitta inne på vintern (då det aldrig är snö liksom), men Gud tänker visst lite annorlunda. Han verkar vilja att vi ska sitta inne även på sommaren då det är så rusktigt väder OCH på vintern då det antingen är slask, slask, slask eller då det är slask. Gud borde seriöst tänka om rätt rejält. Inte undra på att hälften av alla svenskar är beroende av dataspel.


Igår hade jag och Emma en mysig kväll med Project Runway, Sex and The city och sedan fick jag ligga ensam i sängen och glo på Jerry Springer. Alltså, jag blir så jävla irriterad på det programmet. Visst, det är skådespel, det fattar väl vilken varelse som helst med hjärna, men skådespelarna speglar ändå tillbaka på saker som faktiskt HÄNDER in real life! Hur kan människor vara så sjuka så att de ligger med sin mans lillebror eller sin mosters pojkvän?!?! Jag blir farscinerad.


Vid tre ringer Mattsson och frågar vad jag gör, och jag sov då men jag hade gärna velat ha hem honom och Simon ändå. Alltid lika mysigt! Jag behövde en lång och varm kram också, för när livet inte alltid tycker om mig så är det inte lätt att tycka om livet heller. Men jag klarade mig, så jag får träffa dem idag istället.


Jag är ännu osäker på vilken jacka jag tänker ha i höst, men här är ett alternativ.


Vi hörs senare :)

Stay alive

N

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards