Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

All or nothing

Av Natalie Johansson - 27 mars 2009 15:08

Allt eller inget, så ser jag på livet. Antingen vill man ha allt men får inget eller så vill man inte ha någonting men får allt. Det är rätt orättvist. Tänk på det ett tag. Vi i västvärlden vill inte ha någonting egentligen, vi bara får allt serverat på silverfat. Däremot alla utsatta barn och vuxna i u-länderna som vill ha allting, får ingenting. Varför är det så? Min ortoped sa till mig idag att Gud skapare inte skapade oss för att vi ska leva som vi gör i västvärlden. Så vi lever här är emot naturens lagar, men ändå fortsätter jag och du som läser det här vid en dator att gå emot naturen. Det vore svårt om vi skulle gå bakåt i utvecklingen och leva som de gör i u-länderna men det kanske vore bra? Eftersom vi hela tiden fortsätter en process där vi successivt tar livet av oss själva, genom att ta slut på jordens alla resurser, kommer vi kanske aldrig att komma till insikt med hur vi ska ta itu med problemen. Fundera på detta. Hur som helst så var det inget fel på mig. Jag har lite av rotationsskulios, men det är precis som om allas fötter är olika stora eller att allas öron inte ser identiska ut. Därför ska jag bara fortsätta mitt extremt sunda liv och ta dagarna som de kommer. Däremot ska jag banga mina inlägg i skorna. Snacka om att om man inbillar sig någonting så kan man ”se” förbättringen. Allting går att förändra.  Nu sitter jag på bussen och en bubbla kom upp i verktygsfältet på datorn ”Hjälp oss att förbättre Office!”, haha. 611 är min älsklingsbuss, faktiskt. Tycker inte om några andra bussar, men just denna buss är faktiskt mysig. Busschauffören har på dansband där det sjungs om att det är fredag och vi ska bada. Ungefär så. Befinner mig i Härryda, mitt i skogen, åkte precis förbi Härryda Kyrka så är snart hemma.  Nu kom det på en rolig prick så jag ska nog stänga ner datorn! Take care /N

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Johansson - 5 april 2009 21:39

Idag byter jag bloggsida. Besök den nya och fräscha bloggen med fler bilder och annat skojigt material!   http://www.nataliesavtryck.blogg.se/ ...

Av Natalie Johansson - 4 april 2009 13:56

Jag skulle egentligen skriva ett glatt och roligt bildinlägg idag, men så blev situationen vänd åt andra hållet. Min farfar ligger på sjukhus igen och han mår inte alls bra. Vi ska åka och hälsa på honom om en stund. Jag sitter hemma hos älskling nu ...

Av Natalie Johansson - 2 april 2009 21:46

Måste bara påpeka att jag längtar efter min säng, vilket du också borde göra!   /N ...

Av Natalie Johansson - 2 april 2009 21:37

Nu har jag tränat, träningen blev inte riktigt som förväntad. Ludde var galen, as usual, jag insåg att jag har typ 20% muskelmassa i mina armar och det slutade med en gymnastiks-lek-bok vars leknamn blev sexuella fantasier- underbart!   Sa precis hej...

Av Natalie Johansson - 2 april 2009 17:21

Idag är en dag utan gränser, eller något. Det var minsann en bra början på ett inlägg den 2:a april 2009. En dag med solsken och värme men med ett helvetes tyskaprov!   Det var alltså, till er stora förvåning, 1:a april igår. Då fyllde Emm år och ja...

Ovido - Quiz & Flashcards