Alla inlägg under augusti 2008

Av Natalie Johansson - 20 augusti 2008 21:59

Starten på mitt oerhört intressanta liv började inte särskilt bra idag, stressig morgon utan frukost och världens rush ner till bussen- puh.
Det blev inte bättre när jag gick på bussen och busschauffören såg lika sur ut som en omogen citron med lime på, inte heller av att det började regna jätte mycket och att ingen rolig människa satt på bussen. Det tråkigaste som finns är att sitta på en buss ensam i en stor plåtlåda som låter värre än pappa när han sover- deprimerande (?) , ja!

Jag hoppade av bussen på Kungsport där jag hade planerat att ta mig vidare upp till Kapellplatsen med 7an för att hämta Johanna, men då flyger Natasja av 5an och jag bangar att hämta Johanna och går vidare upp till Condeco (we want happy people), på Avenyn, där även Anna och Johanna skulle dyka upp. Anna kommer in genom dörren i SHORTS! Okej, jag brukar inte vara den som fryser, men det är ruskigt ute och hon kommer i shorts, AnnaBanana. Hmmm... Inte okej, absolut inte. Senare kommer Johanna, alltid sist, as usual. Vi kom på det då att när vi började gymnasiet, första dagen på första året i gymnasiet så kommer Johanna in sist av alla i klassrummet och ser glad ut, haha, där satte hon verkligen dit sig för alltid. Hon kom sent första dagen i 1an och kommer att komma försent sista dagen i 3an!
Vi hade tre oerhört mysiga och trevliga timmar på fiket med hallon-smoothies, räkmackor, vaniljbullar, te, varm choklad och apelsinjuice, visst Anna (?). Fast vaniljbullen blev styckad och blev rånad på all sin vanilj!

Det slutade med att Annas syster Alice hämtade henne för att dra med sig henne och handla present till Annas nu 55-åriga pappa. Natasja och Johanna skulle till ZARA för att checka in höstens nya kläder och jag drog mig hemåt som den tråkiga människa jag är. Jag gör inte mycket för världen jag.
By the way! Höstkläderna iår - KÄRLEK till er! Det är nog några av de mysigaste kläderna på längre i affärerna, alla naturfärger och stora kragar- MYS!
Jag har förövrigt inte bestämt mig för vilken jacka jag tänker ha i höst, kanske flera (?), vi får se. Jag lägger in lite bilder på olika alternativ i nästa inlägg.

Skolstart på måndag. S2CD, ekonomiklassen (mestadels). Jag är relativt nöjd med mitt schema, fett sköna kurser detta skolår. Matte B, Svenska B, Engelska B, Geografi A, Idrott och hälsa, Info-och layout, Företagsekonomi A och B, Retorik, Tyska steg 2, Stresshantering, Sex- och samlevnad. Visst, jag går 8-16 nästan varje dag, (inte fredagar, då går jag till 2- UNDERBART!), men de sköna kurserna gör det värt att gå till skolan.
Jag tänker inte vara borta en enda dag ifrån skolan om jag inte är tvungen dethär året, lyckas jag (?), kanske borde det bli mitt nyårs-löfte för nästa år... (?).

Under fikan idag kom jag på en idé, kanske ens nyårslöfte ska vara att hitta en ny "great love" (?). Det är änna dags kanske, 1 1/2 år som singel ändå. Men kanske inte, haha, vill jag ens ha ett förhållande !?
Nu kom jag helt plöstligt fram till att jag måste nog fråga mig själv en del saker istället för att göra en massa onödigt joks.

Ikväll blir det nog bara en fet myskväll, film, popcorn, film, film, film med Emma och Åsa, för Katarina och Charlotte börjar skolan imorgon ^^, poor twins! (L)

Nu ska jag ut i regnet och gå lite med mitt alterego och fundera en hel del över vart jag vill komma i livet. Haha, jag är en funderare, så är det bara. Det kommer jag aldrig komma ifrån. Ibland blir jag fan trött på mig själv!

Dagens mening:
"Alla strider tjänar något till, även där vi blir besegrade"

Stay alive
N

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards